i can do it !

assalamualaikum .. slamat pagi .. harini hari yg kelima aku ta g skola .
start hari khamis , jumaat , isnin , selasa , rabu dan yg pasti esok aku akn ke sekola n seterusnya aku takkan ponteng lagi .
series , mmg la mula2 aku demam , oke , bole maaf kan lg . harini aku da semangat na pergi sekolah , bsfriend aku plak semuanya malas nk pegi , yelaa , lau ekotkan harini cuti israq miqraj .. tp perak tak cuti , so takkan aku sorg2 kat skola nt ? haiiyaaa , nak blaja pun ta semangat je ibarat tayah pegi . hmmm ..
malam td sebelum dia pergi kerja , dia cal aku .

kringgg..kringg(aku pakai hp murah je)
aku : helo..
dia : helo .. buat ape tu ?
aku : ta buat ape pun . duk je ni .
dia : kerja sekola da siap lum ?
aku : dah ..
dia : haa , da baca bku ke blum ?
aku : ta bace bku , tp da ulang kaji soalan matematik je td , cikgu ada bg buku .
dia : ouhh , esok sekolah x ?
aku : x .
dia : knape x ? cube bg alasan knape x pg ?
aku : kwn2 sume xnk pergi esok .. nt sorg2 je kat sekolah ..
dia : knape ekot kwn ? (mule nak marah)
aku : esok je last , nt lps ni xda . (merayu la konon)
dia : dahh la , ekot kan jela kwn2 2 , ekot lah .
aku : (hanya mampu terdiam)
dia : nk pegi keje da ni ..oke bye , assalamualaikum
aku : bye , waalaikumussalam

aku ta sempat na ckp hati2 ke , ki** ke ape , trus cut call . ( dia marah )
maaf :(

untuk pengetahuan korang , account FB aku pun da ditutup buat sementara waktu .. kenape ? dia nak aku berjaya ! tinggal bpe bulan je lagi nak spm ! aku ? ntah ape nk jadi kat aku ni , lansung tak penah nk study , nk brusaha .. dr exam no 2 , trus no 11 .. dr dalam tingkatan no 12 , trus no 48 , mak aku pun geleng kepala je dgr . aku pon tak tau nape ngan dri aku ni . semuanya sebab aku ni terlalu gile IT sampaikan aku taksub gila vavi kat FB 2 .. pdahal aku ta penah layan IM sape2 pun selain dr pkwe aku . pelik kan aku ni ..taon lepas aku da janji nak buat yg terbaek , oke la dpt no 2 kan . taon ni lg bnyk maen , 2 la jdnye ..
n now , aku da janji aku nak berusaha ! aku nak study mcm org berjaya . sebab aku taknak menyesal . lain la kalau aku da berusaha sehabis mungkin tp keputusan aku ttp ta oke , mean aku cuma mampu buat setakat tu jela .. ni aku yang ta penah na study ..

ptg smlm aku IM kat FB

dia : on9 je bukan nak study
aku : hehee
dia : sampai bile nak mcm ni , ta teringin nak majukan dri ke ?
aku : ermm (da touching )
dia : zaman dulu ngan skarang da lain , nak ke kje kilang je sampai tua ?
aku : ntah la
dia : tegur ni bukan sbb nak mara , tp nk ingat kan je .. xnk nt mnyesal .
aku : yela
dia : nt lau orang tanya result pun xde la malu nk jawab .
aku : eyr la ..
dia : ttp akaun fb ?
aku : haa ?
dia : yer , ttp akaun fb ..
aku : xnak la..
dia : nape xnk ?
aku : yela , lau chat at fb , jimat la duit , xde la nk topup je ..
dia : fb ni x menjanjikan ap2 pun .
aku : yelaa . tp 'dia' pun kene ttp jugak ?..
dia : oke , tp janji berusaha buat yg terbaik ae ?
aku : oke , esok start study .. tp bole x tlong ingat kan tiap kali pukul 3 ngan 8 ?
dia : oke . janji buat yg terbaik ?
aku : janji !

blablablabla.. aku pon nyahaktivkan akaun aku ! oke , aku ta menyesal k .

p|s : na berjaya bukan senang kan ? tp nak susah senang sangat ! malas adelah racun paling berbisa !
       blogwalking ? takkan dah !

assalamualaikum .. 

No comments :

Copyright © 2011 - 2013 | All Right Reserved by Rosmahusna